Öland

Efter en sommar fylld med enbart jobb, jobb och återigen jobb för att sedan få sparken för att man tydligen inte skött de. Så Sket jag i att följa med min vän upp tillbaka till norge för att söka nytt jobb, och följde istället med min släkt upp till stugan på öland. För tillfället är jag ganska rastlös och alkohol sugen men snart ligger köttet på grillen och de funkar de med. Systemet är ju stängt på söndagar så att få tag på alkohol blir jobbigt.
Känner fortfarande av min förkylning som suttit i ungefär 21 år nu, eller iaf hela denna sommarn. Tycker den borde försvinna snart för den börjar bli jobbigare än Ove Sundberg.

jag läste en artikel för inte sålänge sen i aftonbladet , http://www.aftonbladet.se/nyheter/article15205401.ab

En såkallad "hjältinna" för att hon räddat livet på ett barn hon hittat vid vägkanten. Hon hade nyligen själv också fått barn vilket gjorde att hon hade näring i tuttarna som hon matade den stackars bebisen hon hittat vid vägkanten, detta gjorde också att livet räddades på barnet. En hjälte insatts? Knappast, jag skulle mer vijla kalla de sunt förnuft. Hon va på rätt plats vid rätt tillfälle och i mina ögon är de hennes plikt att göra vad hon kan för att rädda ungen.
Om vi vänder på de ist, hon hittar ungen vid vägkanten, har tillgång till mat men väljer att skita i att mata och rädda livet på den.
Då hade hon varit bland den mest vidriga människa på jorden. En människa med ett hjärta hade gjort precis de hon gjorde.
Hjälte ? Njae inte ett skit faktiskt.

Där satt jag och jobbade engång i tiden, innan jag fick reda på att jag va oduglig och fick foten i röven =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0